2.2 Ozobot v ohrádce

Ozobot

Ozobot nyní bude simulovat zvíře v ohrádce, domácí robotický vysavač nebo robotickou sekačku na trávu. Je omezen barevným pruhem, přes který nesmí přejet a uvnitř kterého bude plnit úkoly.

Ozobot v ohrádce
Základní ohrádka pro Ozobota. Kredit: Logickemysleni.cz, CC BY-SA

Postupně naprogramujte Ozobota pomocí OzoBlockly tak, aby plnil následující úkoly. Postupujte od prvního úkolu a postupně přidávejte další kousky kódu, po všech dílčích krocích budete mít hotový program.

  1. Ozobot jezdí po jednotlivých krocích (Ozo BIT), nebo danou rychlostí jednotlivých koleček (Ozo EVO). Robot tedy jezdí plynule bez zastavování (to dělá např. Evo, když mu zadáme příkaz „move forward 1 step“ – po každém kroku se zastaví.)
  2. Ozobot se zastaví na červené ohrádce (při detekci správné barvy podkladu).
  3. Místo zastavení v kroku 2 se Ozobot pootočí na červené ohrádce nějakým vhodným směrem a pokračuje v jízdě.
  4. Ozobot průběžně detekuje barvu podkladu a podle ní mění adekvátně barvu horního světla.
  5. Pokud Ozobot najede na černé pole označené jako „HOME“, usne zde na 5 sekund.
  6. Usnout v domečku (bod 5) si dovolí, až když se „napase“ se na zeleném políčku (při najetí na něj 2 sekundy počká).
  7. Usnout v domečku si dovolí, až když se „napase“ (bod 6) a „napije“ –analogicky jako bod 6 pro modré políčko.
  8. Toto vše dělá Ozobot opakovaně v nekonečném cyklu – tj. jezdí, respektuje červenou ohrádku, průběžně se pase a pije, občas napasený a napitý usne. Po probuzení opět jezdí… stále dokola.
Ozoblockly
Pro tento program by měla stačit úroveň 3 v OzoBlockly.

Pro sestavení programu využívejte správných příkazů pro daný typ robota (BIT / EVO) v OzoBlockly. Vyhýbejte se příkazům pro jízdu po čáře, zde pracuje pouze s podkladem.

V tomto programu nejsou nutné podprogramy, pokud nechcete například „pití“ a „pastvu“ robota simulovat např. blikáním.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď